2009. december 5., szombat

Hűtős pogácsa






Glóriát nekem. De minimum márványszobrot.

Ugyanis az én férjuram ma este pókerpartira megy. Én meg pogácsát sütöttem, hogy vihessen magával rágcsát.
Ez még kevés lenne a dicsfényhez, de ha figyelembe vesszük, hogy a kártyapárti várhatóan hajnalig tart, nekem meg holnap lesz a szülinapom, akkor ugye, hogy megillet minden kitüntetés???

Szóval a pogácsa.

Kell hozzá:
- 50 dkg liszt
- 2 tojássárgája
- 30 dkg zsiradék (zsír és amrgarin vegyesen)
- 1 kis pohár tejföl (kicsi kefírt is tettem hozzá)
- 5 dkg élesztő kis cukros tejben felfuttatva
- 2 tk só

Mindent összegyúrunk, gyorsan jártjon a kezünk, mert a zsír+margarin megolvadva ragacsossá teszi a tésztát.

Hűtőbe tesszük legalább 1 órára. Kivesszük, átgyúrjuk, kiszaggatjuk, majd a sütőlapon hagyjuk pihenni kb. 20 percet. Előmelegített sütőben 180 fok, 15 perc.

Ebből 3 tepsivel lesz, érdemes rögtön dupla mennyiséget bedagasztani.

Lett olyan, amin semmi nincs, aztán még sajtos, camembert-es, szezámmagos és olívabogyós. Most már csak azt kell elérnem, hogy estig ne járjanak rá :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...