2009. december 11., péntek

Paradicsomos húsgombóc


Egyike azoknak az ételeknek, amiket -bár szeretek- nem szoktam főzni, mert anyósom megteszi helyettem is.
De volt fél kiló darált húsom, ami holnap lejár, a chillis babot, spagettit unom, fasírthoz a fél kiló hús kevés -szóval úgy döntöttem, nekilátok én ennek.

Hozzávalók:
- fél kiló darált hús
- 10 dkg rizs
- 1 tojás
- só, bors

Ezeket összegyúrjuk kézzel, kis gombócokat készítünk, amit forrásban lévő sós vízben addig főzünk, amíg a gombócot szétvágva puhának nem érezzük a rizst és a húst is. Ez nálam 40 perc volt, de persze függ a gombócok nagyságától.

Paradicsommártást készítünk: egy kis olajon kicsi liszt (azaz rántást csinálunk), egy kevéske forró víz bele, ebbe az üveges sűrített  paradicsom. Valami titokzatos okból ezeket mindig olyan savanyúra csinálják, szóval jó sok cukorral fel kell javítani.

A kész gombócokat ebbe a paradicsomszószba szedjük. Tört krumplival tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...