2011. február 3., csütörtök

Kávékocsonya


Remegő kávé 
A kávékocsonya hozzávalói:

2 teáskanál agar-agar por
1 teáskanál instant vagy 3 kanál kávé (ízlés szerint lehet erősebb is)
150g cukor
fél liter víz

Kávékocsonya:

Ha instant kávét használsz, oldd fel 2 kanál meleg vízben és tedd félre.
Keverd el az agar-agar port a vízben, forrald fel. Állandóan kevergesd, amíg a por teljesen felolvad. Add hozzá a cukrot, kevergesd, amíg elolvad. Add hozzá a kávét, keverd el alaposan, és vedd le a tűzről. Lehet adagolni.

Módosítás:
mivel a gyerekeknek is szántam, pici kávé, több kakaópor eloszlásban készült. És hogy ne legyen unalmas, egy fél csomag diákcsemegét apróbbra vagdostam és belekevertem. Került még bele vaníliaaroma is, csak a hecc kedvéért.
Közben megolvasztottam egy tábla fehércsokit kicsi tejszínnel. Ezeket pakoltam a kávéspoharak aljára. Miután megdermedt (nem sok idő), rákanalaztam a langyos kávés egyveleget. Hűtőbe vele, hamar kész.

2 megjegyzés:

  1. De jó, agar agart hol veszel? Már régen agyalok rajta, hogy jobb lehet, mint a zselatin (de a labor agarból nem mertem próbálkozni). :o)

    VálaszTörlés
  2. Na ne is a laborból :D mit ennének szegény bacik? Én egy nagyon kedves gasztrobloggerina-kolleginától kaptam postán, de rendelhető neten is. pl http://bioszallito.hu/Rapunzel_BIO_Agar-agar_por-termek-1514

    VálaszTörlés

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...