2011. február 13., vasárnap

VKF! 40.: a meg nem sütött fánk

Annyira, de annyira terveztem, hogy a gasztroblogger-világba történt visszatérésemet többek között azzal ünnepelem meg, hogy megint részt veszek egy VKF! fordulón! És még a fánk is, mint téma, a kedvemre való lett volna... aztán különféle, előre nem látható események miatt nem lett nekem fánkos nevezésem.
De megírom a receptet, amivel indultam volna :)

Fánk
Hozzávalók (kb 28-30 db-hoz):

1/2 kg liszt
2 dkg élesztő
5 dkg porcukor
5 dkg vaj
2 tojássárgája
késhegynyi só
kb fél liter tej
kb egy liter olaj a sütéshez

Elkészítés: 3 dl langyos tejjel,az élesztővel,egy kanál porcukorral,és 3 kanál liszttel félsűrű kovászt csinálsz. A többi porcukorral elkevered a tojássárgáját,az érett kovászhoz adod, jól elkevered, hozzáadod a langyos vajat,lisztet,és sós langyos tejet. Kb kalácstészta sűrűségű tésztát kell kapnunk. Géppel dagasztjuk kb 10 percig. Tetejét megszórod liszttel,letakarva kb másfélszeresére keleszted. Ha megkelt, lisztezett deszkára rakod, ujjnyi vastagságúra szétnyomkodod, fánkszúróval kiszaggatod, lisztezett deszkán még így is keleszted egy fél órát. Utána lehet sütni.

És -bár a kiírás nem preferálta volna a közönséges lekvárt, mint fánkszószt, de én bizony a narancslekváromat készítettem volna el hozzá:

Narancslekvár

Amióta van kenyérsütőgépem, nem gond, hogy bármikor készülhessen egy kis házi lekvár. Kis adagokat ,,főzök", ami 1 héten belül elfogy, így nem kell bele tartósító.
Megpucolok 4 nagy narancsot. Megmérem meztelenül, kb. fél kiló. Apróra vágom -undok egy meló, de ha botmixerrel esem neki, akkor a magok benne maradnak, így vagdosás közben ki tudom szedni.

Közben már ázik némi mazsola egy kis rum- és vaníliaaromás vízben, ha kellően megduzzadt, mehet a narancshoz. A móka kedvéért egy pici puncsos fűszerkeverékkel ízesítem, de tényleg csak picivel, mert ez elég darabos valami. Végül kb. 40 dkg cukrot adok a fél kiló narancsvagdalékhoz, valamint egy csomag zseléfixet (vagy dzsemfix? már kidobtam a zacskóját).

Kenyérsütőgépen JAM vagy MARMALADE program; ha langyosra hűlt dolga végeztével, gusztusos , tiszta üvegekbe töltöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...