2014. január 5., vasárnap

Csirkeraguleves gazdagon

Tél van, még akkor is, ha a kinti 8-10°C inkább a kora tavaszt idézi. A tél pedig számomra a tartalmas levesek időszaka. Ilyenkor még az is jól esik, ha egy kicsit csípős, mint például az utánozhatatlanul sokízű thai leves.
Kellett tehát a testemnek-lelkemnek valami íz, je ne sais pas, milyen is, de vágytam rá, hogy átjárjon, megborzongasson, elzsibbasszon. Ezért született ez a gazdag csirkeraguleves.

A hozzávalók listája opcionális, nézzük meg, mi van a spájzban. Az én levesembe került:
- 1 csirkemell kifilézve, felkockázva
- répa
- fehérrépa
- champignon gomba
- fokhagyma egészben
- kelbimbó
- borsó
- karalábé
Fűszerként durvára tört tarka bors, tárkony, zöld curry pasta (ó, hát persze, hogy ez kakukktojás, de nagyon kellemesen csípőssé teszi, és még csak nem is drága cucc). 
A végén pedig 2 dl tejszín és 1 egész citrom leve tette kerek egésszé.

Vágom a fát a fejszémmel -ja, nem a répát a késemmel

Hittétek volna? ez is a multicookerben készült, ilyen belülről, munka közben

Éééés a kész, még forró leves.
Multicooker főzte meg nekem, 40 percet kapott a hús magában, majd fűszereztem és bezöldségeztem, így újabb 40 percet főtt STEW programon. Az utolsó 5 percben ment hozzá a tejszín, és már csilingelt, amikor a citromot belecsepegtettem.

Még valami, egy nagy-nagy pirospont a MC-nek: borzasztó jól tartja a hőt. Kikapcsolt állapotban is, mert hogy egyébként van rajta melegen tartó funkció, mondanom sem kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...