2014. január 4., szombat

Csokis diótorta



Csokitorta sült mostan a MC-ben. Elégedett vagyok vele, rendesen átsült, szépen megemelkedett, a recept is használható, ami a könyvében van -egy nagyon picit módosítottam rajta, megemeltem a vaj, csökkentettem a cukor mennyiségét.
Paleo módra a lisztet teljes egészében helyettesítsük magliszttel, vagy darált dióval, mogyoróval, cukor helyett használjuk eritritet!
Diós csokitorta

Szép magas, pöffeszkedik itt nekem

Kell hozzá:

  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 10 dkg vaj
  • 160 g liszt
  • 2 tk sütőpor
  • 10 dkg étcsoki
  • 10 dkg frissen darált dió
A tojásokat habosra keverjük a cukorral, jöhet bele az olvasztott vaj, a sütőporral kevert liszt.
Mikróban vagy vízfürdőben megolvasztjuk a csokit, belekeverjük a tésztába, majd jöhet a dió is (na jó, nem muszáj frissen daráltnak lennie, de szerintem úgy a jó, ha nem állt előtte ki tudja, mennyi ideig a kamrapolcon).
Kivajazzuk a MC edény alját, mehet bele a massza.
BAKE programon 180 °C-on, 45 percig sütjük. Ha kihűlt egy kicsit, vágjuk ketté, kenjük meg jófajta lekvárral.
Házi kökény-alma lekvár (Vazs megyeiek kedvéért legvár)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit főztél ki?

Kenyér és kenyérfűszer

Kenyér. Mutatok ömlesztve egy párat, ami az idén készült és nyilván nem fotózom az összeset, de azért van néhány kép. Mondtam már, hogy nagy...